top of page

מאמרים >  מאמר

מטוטלת


סוגים שונים של מטוטלת

הקדמה

מטוטלת היא משקולת שתלויה על ציר/חוט/שרשרת והיא משמשת לאיתור, אבחון, הכוונה והילינג. עדויות לשימוש באיתור נתגלו לאורך ההיסטוריה, עוד בציורי קיר בני 8,000 שנה במערה באלג'יר, במטוטלות בנות 4,000 שנה שנמצאו בפירמידות במצרים, בשרידי חפירות ביוון, בסין ועוד..

סוגי מטוטלות

שלושת הסוגים העיקריים הם מטוטלות ממתכת, קריסטל ועץ.

המתכת – לא סופגת אנרגיה. טובות לעבודת spirit release, עבודה עם ישויות נמוכות תדר, רוחות רפאים וכד'. הקריסטל – לא חשוב מה סוג הקריסטל, שימו לב מה "קורא" לכם. העץ – סופחת מים ואנרגיה בקלות, לכן יש בעיה לנקות אותה. היא גם מאד קלה ולא מומלצת לעבודה אנרגטית.

בחירת מטוטלת

כשבאים לבחור מטוטלת, רצוי לבחור אותה בחנות, להרגיש את האנרגיה שלה או איך היא מגיבה ואז לנסות לעבוד איתה. אם היא מגיבה אליכם מאוד מהר, בפשטות – היא שלכם. גם אם היא לא ממש מגיבה בקלות בחנות, עדיין תוכלו לקחת אותה הביתה, לנקות ולתכנת אותה ויתכן שתעבוד נהדר אחרי זה, אבל לא בהכרח. לכן, תמיד רצוי לבדוק אותה בחנות. אני ממליצה לקנות לפחות שתי מטוטלות, מסוגים שונים במשקלים שונים.


ניקוי המטוטלת

לפני השימוש הראשוני במטוטלת חשוב מאד לנקות אותה ניקוי אנרגטי, כדי לשחרר ממנה השפעות שאולי ספגה בעבר. ניתן לנקות מטוטלת במים קרים זורמים (חוץ מקריסטל סלנייט או מטוטלת עץ) ולתת לה להתייבש באופן טבעי, באור הירח או השמש. לא לנקות קריסטל במלח. דרכים נוספות: להניח את המטוטלת על מושבת קריסטלים, להעביר בעשן מרווה, להשתמש בתרסיסים שונים שמיועדים לכך. אני ממליצה גם על ניקוי מהיר בכל פעם שאתם עובדים עם המטוטלת, בתחילת כל יום עבודה או בין מטופל למטופל. כשאני מנקה את המטוטלת, אני נוהגת להחזיק אותה ביד אחת ולהזרים אור ממרכז כף היד השנייה לכיוונה מתוך בקשה שהיא תסמן לי "כן" ברור וחזק כשהיא נקייה במאה אחוז. בכל צורת ניקוי שתבחרו חשוב לזכור שהכוונה והמיקוד שלכם יאפשרו את הניקוי.

כיווני המטוטלת

המטוטלת "מדברת" איתנו באמצעות התנועה שלה במרחב: תנועה שמראה "כן", תנועה שמראה "לא" ותנועה שמראה על מצב נטרלי (או עצירה מוחלטת של המטוטלת). מצב נטרלי או "אין תשובה", הוא מצב בו לא נקבל תשובה או הנחייה ברורה. זה יכול לקרות אולי כי השאלה נשאלה באופן לא ברור מספיק ואולי כי זו שאלה לא לגיטימית. שאלה לא לגיטימית היא שאלה על נושא שיש לנו בו בחירה, לימוד ושיעור. בשאלות כאלה ההדרכה אינה מתערבת (דוגמא לשאלה כזו, שפעם נשאלתי: "האם נכון לי לעשות הפלה?"). כיווני תנועת המטוטלת שונים מאדם אחד לשני. כשעובדים עם המטוטלת, יש להקפיד על תנוחה נוחה ורגועה כולל הצוואר והכתף. שחררו את היד לצד הגוף, קפלו את המרפק ל(בערך) 90 מעלות (או קצת פחות) והשאירו אותו במקביל למותן. אין להחזיק את הזרוע באוויר או מתוחה ורצוי לא להשעין את המרפק על השולחן, כדי לא להגביל את זרימת האנרגיה. הכללים כאן אינם נוקשים וחשוב שתרגישו בנוח ותעבדו ללא מאמץ. רוב האנשים עובדים עם היד הדומיננטית שלהם, אבל חלק עם היד הלא דומיננטית. תצטרכו לנסות מה עובד עבורכם.

ניקוי ותכנות המטוטלת – מדיטציה

החזיקו את המטוטלת (לא חשוב באיזו יד). עצמו עיניים ובידקו את הקרקוע שלכם. ככל שתהיו יותר מקורקעים, כך גם המטוטלת שלכם. הביאו את תשומת הלב שלכם למרכז הלב, בקשו הגנה מלאה ואם תרצו, צרו בועת הגנה מסביבכם, כך שאתם והמטוטלת יושבים עכשיו בבועת הגנה. דמיינו אור לבן שנשפך מעליכם ואפשרו לאור הזה לנוע דרככם ומסביבם ומתוך כוונה לניקוי שלכם ושל האנרגיה שלכם. אפשרו לאנרגיה המנקה הזו לזרום מהלב שלכם, לכתפיים, לזרועות ומחוץ לידיים לתוך המטוטלת. הכוונה היא לנקות את המטוטלת בה תשתמשו. ברגע שהאנרגיה במטוטלת נוקתה, הורו למטוטלת שהיא הולכת לעבוד טוב אתכם, באופן אפקטיבי, ביעילות, בדיוק ובקשו שתיתן לכם אינפורמציה נכונה. ודאו שההגנה עדיין נמצאת סביבכם וסביב המטוטלת ובידקו שוב את הקרקוע שלכם. החזיקו את הכוונה שאתם מקרקעים גם אתכם וגם את המטוטלת שלכם. כשתהיו מוכנים, פיקחו עיניים. המטוטלת עכשיו נקייה ומסונכרנת אתכם. התאמנו ודייקו את ה"כן" וה"לא" שלכם. אופן ניסוח השאלות למטוטלת הוא אומנות בפני עצמה ונלמד תוך כדי ניסיון עבודה. חשוב מאד איך שואלים ונכונות התשובות שתקבלו תלויה רבות בניסוח. ככל שתעבדו יותר, כך גם תדעו לזהות מתי המטוטלת הושפעה מאנרגיות אחרות. זו יכולה להיות תחושה פיזית עם הרמת המטוטלת (למשל כאב ראש), זה יכול לקרות כשהמטוטלת לא ממוקדת על התשובות שהיא מראה לנו או כשהתשובות פשוט לא הגיוניות. כשזה קורה, כדאי לבדוק שוב שהיא נקייה במאה אחוז ומסונכרנת איתכם במאה אחוז. סנכרון מהיר יהיה להחזיק את המטוטלת באגרוף ולהורות לה באסרטיביות לעבוד איתכם בתיאום ולהעביר את האינפורמציה בצורה הנקייה, הברורה והמדויקת ביותר עבור כל המעורבים בדבר ולטובתם הגבוהה ביותר. לעיתים, תידרשו להחליף מטוטלת. אולי כי זו שאתם עובדים איתה כבר אינה נכונה לכם, אולי היא לא נכונה לסוג העבודה שאתם עושים: כשהמטוטלת נשברת, זהו רמז שהיא כבר לא נכונה לנו ושתפקידה איתכם הסתיים. אם המטוטלת עשויה מקריסטל, מומלץ לקבור אותה באדמה (או בעציץ). כשהמטוטלת ממשיכה "לזייף" למרות שהיא נקייה ומסונכרנת, רצוי להחליף מטוטלת.

סיכום

מטוטלת זה הכלי שלי בכל הטיפולים ואני מאד אוהבת את הכלי הזה. אני מוצאת שהוא מדייק עבורי באופן ויזואלי את התקשור שיש לי בראש. אני ממליצה לכל מטפלת או מטפל לעשות היכרות עם מטוטלת ועם זאת לזכור שזה רק כלי וניתן לעשות את כל העבודה בלעדיו או להשתמש בכלים אחרים, לא פחות טובים או מדוייקים.

bottom of page