top of page

מאמרים >  מאמר

מניפולציות אנרגטיות


יער עם שביל מסתורי

מניפולציות - מכירות?

יש מישהי שלא הופעלה עליה מניפולציה כזו או אחרת?

יש מישהי שלא השתמשה בזה?

ויקיפדיה מגדירה את זה כ״סוג של השפעה חברתית, בה אדם מנסה לשנות את תפיסתו או התנהגותו של אדם אחר באמצעות טקטיקות הכוללות ערמומיות (הצגה משכנעת של מידע מסולף), רמייה או ניצול.״

אין כאן שיפוט. זה מצב קיים שרובנו, במודע או שלא במודע, עושות. החל מילדים קטנים וכלה במבוגרים.

אני עוסקת בשחרור מניפולציות אנרגטיות.

בכלים שונים שעומדים לרשותי.

בתחום שלי יש למניפולציות הללו מילים מפחידות יותר או פחות כמו קשרים או כבלים אנרגטיים, התקפות על חושיות, קללות וחרמות, עין הרע ואפילו כישופים, אבל בשורה התחתונה, הכל מניפולציות: מישהו או משהו מנסה להשפיע עליך בצורה שאינה לגיטימית, לטובתו.

הבעיה עם מניפולציות אנרגטיות היא שהרוב לא מודעות להן. חלק יכולות להרגיש משהו, חלק אפילו נהיות חולות וחלק ממשיכות להתנהל במחשבה ש״ככה זה בחיים״. זו יכולה להיות תחושה פיזית או רגשית. זה יכול להתבטא כפחד, כעס, איבוד שליטה, חרדות, כאבים ועוד. פעמים רבות זה ישפיע על מערכות היחסים שלכן.

לרוב יהיה לזה הסבר מהתחום הרפואי או הפסיכולוגי ואף פתרונות בשפע, קונבנציונליים ואלטרנטיביים.

והם חשובים! שלא תבינו אותי לא נכון.

אבל, בשורה התחתונה, הם לרוב לא יתנו את כל הפתרון. פשוט כי רוב המטפלים (וכמובן המדע) לא מודעים לקיומן של המניפולציות הללו ואלו שכן מודעים, לא בהכרח יודעים איך לטפל בזה בצורה נכונה. ושוב, אל תבינו אותי לא נכון: קיימים מטפלים רבים שכן יודעים איך לטפל במניפולציות הללו בשיטות שונות ומגוונות.

הבשורה הטובה היא שניתן לשחרר את רוב המניפולציות האנרגטיות הללו ולהרגיש הקלה או רווחה מסויימת. ותנו לי לספר לכן עוד משהו: רובנו סוחבות איתנו מניפולציות אנרגטיות לא רק מחיים אלו ושנשלחו לנו מאנשים שאנו מכירות, אלא מגלגולים אחרים ורבים ולא רק מאנשים שאנו מכירות.

זוהי עבודה מורכבת ולא סתם אני דורשת מהתלמידות שלי סטאז׳ ארוך עם המשך לימוד והתפתחות. זו עבודה רצינית, אחראית, שנדרש לה חוזק אנרגטי וקרקוע מקסימלי. זה לא לכל אחת.

bottom of page