top of page

מאמרים >  מאמר

הגנות אנרגטיות



אני זוכרת את הרגע הזה, אי שם בשנת 2005, בקולג' בלונדון בו למדתי הילינג, כשהמורה החלה לדבר על העולם הבילתי נראה של ישויות נמוכות תדר. אני זוכרת במפורש שהיא אמרה שנדרש חוסר פחד מוחלט, חוזק אנרגטי רב, קרקוע רציני ולהרגיש שזה משהו שקורא לנו לעסוק בו. אני גם זוכרת את התגובה שלי: "אה, אני ממילא הולכת לעסוק רק בהילינג, באור ואהבה. זה ממש לא בשבילי כל הקטע ׳הספוקי׳ הזה…!" ותראו לאן הגעתי היום...

אני נתקלת הרבה בפחדים ובחששות שמלווים אנשים במפגשים עם העולם הבלתי נראה. אחת שומעת צעדים בבית במהלך הלילה, אצל מישהו אחר הטלוויזיה נדלקת פתאום, ככה סתם, שניה מרגישה נוכחות לידה ובבית של אישה אחרת, האורות נדלקים פתאום. וכל זאת עוד לפני שנכנסנו לעולם הילדים, שמפחדים ממה שהם רואים או מתעוררים בבעתה בלילה, מסרבים לישון במיטתם או סתם להיכנס לחדר מסוים.

פחד מהלא נודע הוא טבעי, אולם רצוי לזכור שאם אנו נותנים למשהו אנרגיה (תשומת לב) הוא גדל/מתעצם ולכן תשומת הלב שלנו צריכה להתמקד במחשבה ובידיעה ש"מגיע לי רק חוויות "חיוביות". אם אנחנו מגיבות בפחד, בכעס או באמצעות תגובה שלילית אחרת, אנו נותנות רשות לאנרגיה הנמוכה להתעצם בסביבתנו. אם אנחנו מגיבות בהרחבת אנרגיית הלב, כל מי או מה שלא מהדהד עם אנרגיה זו, יתרחק.

הפוסט הזה בא לרכז רשימת שיטות פשוטות, ידועות ומוכרות שיעזרו בזמנים כאלו, שיתנו תחושת שלווה ורגיעה ויחזקו אתכן. כל אחת מוזמת לקחת את מה שהיא מתחברת אליו ולעשות בו שימוש ברגעי חולשה או פחד. קבלו רשימה של עשר שיטות קלות ופשוטות לביצוע שאספתי במהלך השנים מלימודים ומחברות:

1. קרקוע לדעתי, זוהי השיטה החשובה ביותר. קרקוע הוא תהליך בו אנו מתחברות לאנרגיות האדמה ובאמצעותו אנו מאפשרות לעצמנו טעינת אנרגיה ראויה או נכונה לנו. במקביל אנו יכולות לשחרר אנרגיה בלתי רצויה מהגופים השונים שלנו. כשאנו מקורקעות, אנו רגועות באופן פיזי, רגשי ומנטלי. אנו ערניות, מרוכזות, מחוברות לעצמנו, לעולם הסובב אותנו ולאנשים בו. קיימות טכניקות רבות לקרקוע. הטכניקה הפשוטה והמועדפת עלי, אותה גם לימדתי את ילדיי, היא לשבת לרגע עם כפות רגליים שטוחות על הרצפה ולדמיין שמכפות הרגליים ומבסיס עמוד השדרה יוצאות שלשלאות המחוברות לעוגנים ענקיים (או שורשים גדולים כמו של עץ ענק). העוגנים/שורשים הללו, יורדים למטה, עמוק-עמוק למעבה האדמה, עמוק ככל שניתן לדמיין אותם לכיוון מרכז כדור הארץ, עד שמרגישים את החום שיוצא ממרכז כדור הארץ. יש להרגיש את החום הזה מטפס למעלה וממלא את הגוף. עוד טכניקות כוללות אכילת ירקות שורש, לישת בצק, לבישת בגדים בצבע אדום, עבודה בגינה, פעילות גופנית (הליכות, טאי-צ'י, צ'י-גונג וכד'), רקיעה ברגליים ועבודת נשימות. כל אחת צריכה למצוא את הטכניקה המועדפת עליה ושעובדת עבורה. קישור למאמר שכתבתי בנושא ובו מפורטים סימנים לחוסר קרקוע - כאן.

2. להקשיב לשיר אנא בכוח (עובדיה חממה) או לומר את מילותיו:

אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה

אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה

קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ, נוֹרָא

נָא גִבּוֹר, דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם

בָּרְכֵם, טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם

חֲסִין קָדוֹשׁ, בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ

יָחִיד גֵּאָה, לְעַמְּךְ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ

שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת

3. לצוות על הישויות לעזוב

להגיד שלוש פעמים: "קדוש, קדוש, קדוש וברוך, האור המוחלט בלבד מוזמן להישאר, אחרת, אני מצווה עליך לעזוב".

4. בועת הגנה

לדמיין עבורכן או עבור ילדכם הקטין (ויותר טוב, ללמד את הילדים לעשות זאת לבד) בועת הגנה קשיחה, שמקיפה אתכן מכל צד. להגדיר שרק דברים חיוביים יכולים לחדור מבעד לבועה. למלא אותה באור לבן או בכל צבע אור אחר שנכון לכן. לעשות את זה לפני השינה.

5. הגנות לפני יציאה מהבית

  • לצמצם את הצ'אקרות – לדמיין שכל צ'אקרה היא פרח שעלי הכותרת שלו נסגרים

  • לדמיין חגורת הגנה מסביב לצ'אקרה השלישית

  • בועת הגנה כמו בסעיף הקודם

  • לדמיין לבישת גלימת רשת צפופה שמכסה את כולכם (או ילדיכם) ולהגדיר שרק דברים חיוביים יכולים לחדור מבעת לרשת הזו.

6. לקרוא לעזרת המלאכים

לבקש בפשטות מהמלאכים המקיפים אותנו ומהמדריכים האישיים שלכם להגן עליכם. לפי דורין וירטו, שעוסקת בנושא ושמתקשרת עם מלאכים, אנו צריכות לבקש את עזרת המלאכים, משום שהם רוצים מאוד לעזור לנו. אני ממליצה לקרוא למלאך מיכאל. תפקידיו העיקריים של מיכאל כוללים הגנה, עידוד והדרכה: הוא מגן עלינו מפני הפחד, ניצב לצדנו בעת שינויים ומדריך אותנו לקראת הצעד הבא בחיינו. המלאכים נענים מידית לבקשת ההגנה שלנו ויכולים להיות במקומות רבים בו זמנית.

7. תפילות

אנשים שמתחברים לתפילות יוכלו להיעזר בתפילות שונות, למשל "קריאת שמע" ובמיוחד "תפילת הגנת המלאכים": "בשם ה' אלוקי ישראל, מימיני מיכאל, משמאלי גבריאל, מלפני אוריאל, מאחורי רפאל ומעלי שכינת אל." יש לתפילה זו גרסאות שונות, מצאו את הגרסה אליה אתן הכי מתחברות.

8. ניקוי אנרגטי של חדר

9. שימוש במרכבה

המרכבה היא כלי אנרגטי עוצמתי המורכב משתי פירמידות משולשות המשולבות אחת בשנייה. ניתן לדמיין את עצמנו ואת אהובינו בתוך מרכבת אור שמספקת לנו הגנה. ניתן למצוא בגוגל תמונות רבות של "מרכבה אנרגטית" ומי שרוצה להעמיק, יכולה גם למצוא מדיטציות במרכבה.

10. שימוש בקריסטלים

שימוש בקריסטלים להגנה – באופן אישי, אני מחבבת את הטורמלין השחור שידוע כקריסטל שמגן מהתקפות על חושיות, מקללות, מאנרגיות שליליות מכל סוג וגם מקרינה אלקטרומגנטית ואחרת.

סיכום

המצב האידאלי הוא הידיעה המוחלטת שאנו מוגנים, הגבולות שלנו ברורים ואנו נמצאים במרכז שלנו, אולם זהו מצב שניתן להגיע אליו לאחר עבודת התפתחות רוחנית רצינית. מכיוון שכולנו אנושיים, לכולנו יש זמנים קשים, זמנים של מחשבות שליליות ותקופות של פחד. זה הזמן להשתמש בהגנות האנרגטיות.

bottom of page