top of page

מאמרים >  מאמר

קרקוע


עץ בשדה

הגדרה

קרקוע (grounding) הוא תהליך בו אנו מתחברות לאנרגיות האדמה ובאמצעותו אנו מאפשרות לעצמנו טעינת אנרגיה ראויה או נכונה לנו ובמקביל יכולות לשחרר אנרגיה בלתי רצויה מהגופים השונים שלנו.

סימני קרקוע/חוסר קרקוע

כשאנו מקורקעות, אנו רגועות באופן פיזי, רגשי ומנטלי.

אנו ערניות, מרוכזות, מחוברות לעצמנו ולעולם הסובב אותנו ולאנשים בו.

ללא קרקוע, אנו עלולות לחוות עצבנות, חוסר מנוחה, מתח, עצבנות

רגשית, חרדה וחוסר שינה, כאבי ראש, שינויי חום, התכווצויות שרירים

או רעידות, קשיים בנשימה או בעיכול, עקצוצים ודופק לא סדיר.

ללא קרקוע נחווה חוסר ריכוז, הזיות בהקיץ, תחושת "ריחוף", מבלי שנוכל להתמקד במטרתנו.

סימפטומים נוספים של חוסר קרקוע הם עור קר, תזוזות מוזרות, מעין חוסר הכרות עם הגוף שלנו, תחושת ריחוף מחוץ לגוף וניתוק המאפיין מצבי סכיזופרניה. ייתכן שנחווה עיוות חושי כמו שמיעה מעורפלת, חוש מגע רדום ותחושת ראיה כמו בחלום. כשאנו מקורקעות, אנו מרגישות קשר לאנשים אחרים. במצב של חוסר קרקוע ייתכן שנחווה פרנויה, רגישות יתר לנוכחות אנשים, "פח זבל אנרגטי", ובציבור – חוסר תפקוד ועוד.

טכניקות לקרקוע

הטכניקה הפשוטה והמועדפת עלי, אותה גם לימדתי את ילדיי, היא לשבת רגע עם כפות רגליים שטוחות על הרצפה ולדמיין שמכפות הרגליים ומבסיס עמוד השדרה יוצאות שלשלאות המחוברות לעוגנים ענקיים (או שורשים גדולים כמו של עץ ענק). העוגנים/שורשים הללו, יורדים למטה, עמוק-עמוק למעבה האדמה, עמוק ככל שניתן לדמיין אותם לכיוון מרכז כדור הארץ, עד שמרגישים את החום שיוצא ממרכז כדור הארץ. להרגיש את החום הזה מטפס למעלה וממלא את הגוף.

אפשר לעשות את התהליך הזה מהר או לאט. אני עושה את זה בכמה שניות, כשאני מתעוררת בבוקר ומתיישבת על המיטה (אצלי כבר לא צריך לקפוץ מהמיטה למשמע בכי של תינוק), כשאני במקלחת, כשאני מתיישבת לעבוד, לפני נהיגה ובכל הזדמנות אחרת כשאני מרגישה צורך.

עוד טכניקות – להסתובב יחפה על דשא/אדמה, אכילת ירקות שורש, לישת בצק, לבישת בגדים בצבע אדום, עבודה בגינה, פעילות גופנית (הליכות, טאי-צ'י, צ'י-קונג וכד'), רקיעה ברגליים ועבודת נשימות.

כל אחת צריכה למצוא את הטכניקה המועדפת עליה ושעובדת עבורה.

חשוב לזכור – ככל שנהיה מקורקעות עמוק יותר, כך גם נוכל לצמוח יותר גבוה למעלה, להתחבר לעולמות גבוהים בצורה בטוחה יותר.

לקבלה חינם של מדיטציה לקרקוע, אני מזמינה אותך לפנות לנעם צור-אלמוג.

bottom of page