top of page

מאמרים >  מאמר

הצהרות חיוביות / לואיז היי



שדרת עצים ירוקה

ב-2012 הקשבתי ותרגמתי הרצאה של לואיז היי. הסיכום פורסם באתר אישה של חגית רימון. משום מה אני מתקשה למצוא את הקישור, לכן מעתיקה לכאן. ההרצאה הזו היתה ההתחלה בשבילי למעבר מתודעת חוסר לתודעת שפע. בסיום, אספר איך עבדתי עם זה.


הצהרת חיוביות / לואיז היי

Affirmation (אפירמציה, הצהרה) הוא כל דבר שאנו אומרות או חושבות. כשנתחיל לשים לב לכל מה שאנו חושבות או אומרות, אולי נופתע לגלות כמה מחשבותינו או אמירותינו שליליות. אנו צריכות לאמן מחדש את הדרך .בה אנו חושבות ומדברות לתצורות חיובית, כדי להשיג תוצאות חיוביות כל שינוי שנעשה, יהיה חייב לבוא מתוך עצמנו, כמובן. שינוי, עבורי, משמעו שאנו עוברות מתחושה של נפרדות, בידוד, בדידות, כעס, פחד וכאב למצב של שלווה, שלווה נפלאה בה אנו יכולות להרגע ולהנות מהחיים באמת, בידיעה מוחלטת שהכל בסדר.

החיים נפלאים, הכל מושלם בעולמי ואני תמיד נעה לקראת הטוב הגדול ביותר שלי. לכן, לא משנה לאן חיי נעים – כי אני תמיד יודעת שזה יהיה נפלא ואני יכולה להנות מכל מיני דברים.

אנו רוצות לנוע מפחד לאהבה ולהפוך את זה פחות או יותר, למצב קבוע עבורנו. אנו נעות מעולם בו אנו מסתכלות החוצה מתוכנו ומחפשות אנשים אחרים שיצילו אותנו ויאספו את השברים עבורנו, לעולם בו אנו מתחילות ללכת פנימה ומגלות שיש לנו את הכוח להציל את עצמנו.

זהו דבר נפלא ומשחרר עבורנו. חלק, אולי יראו זאת כדבר מאד מפחיד, כאחריות גדולה, אבל למעשה אנו מגלות את היכולת שלנו להענות לחיים לא כקורבן אלא בדרך שנותנת לנו כוח. יש לנו קשר לעצמי הגבוה שלנו ואנו יכולות לתרום להצלת עצמנו. במקום להיות תלויות במישהו חיצוני אנו לומדות לדעת שיש בתוכנו יכולות עצומות להביא לשינויים חיוביים בחיינו.


מהרגע שאנו מחליטות לעשות שינוי עד שהשינוי בעצם נעשה (כשאנו מקבלות מה שאנו רוצות) יש "תקופת מעבר" – כשאנו נעות בין הסדר הישן והסדר החדש. זהו זמן בו אנו משחררות אמונות ישנות ומנהגים ישנים, זמן של לימוד ותרגול ואז חיות את הדברים עליהם אנו עובדות. תקופת המעבר היא הזמן שבו אנו מקבעות את האמונות החדשות או הרגשות החדשים או השיטות החדשות או ההתנהגויות החדשות למקום בו הם מהוים חלק טבעי של חיינו ואז נשלים את השינוי/המעבר. תקופה זו מאופיינת בהתנדנדויות והתחבטויות בין הישן והחדש ואנו נלך קדימה ואחורה בין מה שהיה לבין מה שאנו רוצות שיקרה. תקופת המעבר היא זמן בו הרבה פעמים אנו כועסות על עצמנו בסגנון "הרי אני יודעת מה אני צריכה לעשות, למה אני לא עושה את זה? אני בטח לא מספיק טובה" וכד'. זה טיפשי! כל תהליך של למידה לוקח זמן, הליכה קדימה ואחורה זה חלק מהתהליך ולוקח זמן ד שאנו מתחזקות באמונה החדשה ומשלימות את השינוי/מעבר. לערוך שינוי לוקח זמן, אימון וסבלנות.


אנו רוצות להיות סבלניות עם עצמנו – לבנות את עצמנו למעלה ולא "לרדת" על עצמנו. כשאנו "יורדות" על עצמנו – זה לא בדיוק לאהוב את עצמנו. לפעמים צריך שינוי קטן בדרך בה אנו חושבות על מצב מסויים. אם נתעקש לראות דברים בדרך אחרת – הם ישתנו.

כדי לבצע שינוי, אנו צריכות ללכת פנימה ולבחון את האמונות שלנו, ואז נדע מה אנו רוצות לשנות. אנו רוצות ליצור עולם בו בטוח לאהוב אחד את השני. עולם בו יאהבו ויקבלו אותנו בדיוק כפי שאנחנו. כפי שהיינו ילדות. ולא נקבל את זה מאנשים אחרים, אלא אם כן ניתן את זה לעצמנו. כשאנו מרגישות מספיק טוב להיות נאהבות, אז אחרים יאהבו ויקבלו אותנו גם.

אני מאמינה שבאנו לעולם הזה כדי להתאמן בהרגשת אהבה בלתי מותנית. וזה לא תמיד דבר קל לעשות, להתנסות באהבה בלתי מותנית לעצמנו ולתת אותה לאנשים אחרים. להרשות להם להיות מי שהם ולהפתר מ"ההם" ו"אנחנו" – כי זה הכל "אנחנו" ואנו צריכות לדעת את זה. אהבה היא התשובה.


שגשוג ועושר

אף פעם לא נוכל ליצור שגשוג אם נדבר על חוסר הכסף שלנו. זה בזבוז של חשיבה ולא יביא לנו שפע. דיבורים על חוסר, רק יביאו לכן עוד חוסר. חשיבת עוני רק מביאה עוד עוני. חשיבה של הכרת תודה, מביאה שפע.

יש מספר הצהרות וגישות שמונעות שפע רב:

  • לכעוס על אנשים אחרים, על כמות הכסף שיש להם רק תשים קיר ביניכן לבין תזרים המזומנים שלכן

  • "אף פעם אין לי מספיק כסף" – זוהי הצהרה נוראית!

  • "כסף יוצא הרבה יותר מהר ממה שהוא נכנס" – זוהי חשיבת עוני מהסוג הגרוע ביותר. היקום יכול לענות רק למה שאתם מאמינות על עצמכן ועל החיים. בידקו אלו מחשבות שליליות יש לכן על כסף ואז החליטו לשחררן ולתת להן ללכת. הן לא שירתו אתכן בעבר ולא ישרתו אתכן בעתיד

  • תוכלו לקנות כרטיס לוטו מפעם לפעם, בשביל הכיף, אבל אל תבנו על זה שזכיה בלוטו תפתור את הבעיות שלכן. זוהי מחשבה מפחידה של חשיבת עוני והיא אינה יכולה להביא טוב מתמשך לחייכן. לעיתים רחוקות, זכיה בלוטו תביא שינויים חיוביים לחייו של אדם. למעשה, תוך שנתיים, רוב זוכי הלוטו הפסידו כמעט את כל כספם ולעיתים מצבם הכלכלי גרוע ממצבם הכלכלי לפני הזכיה. זכיה בלוטו לא תפתור את בעיותיכן כי זה לא מערב שינוי בתודעה (מודעות). אתן בעצם אומרות ליקום: "לא מגיע לי טוב בחיי, אל אם כן זה מגיע בפוקס (צ'אנס)". אם רק תשנו את התודעה שלכן, החשיבה שלכן, להרשות לשפע שביקום לזרום למציאות שלכן – תוכלו לקבל את כל הדברים שאתן חושבות שהלוטו יכול להביא לכן, ותוכלו להחזיק בהם, כי הם יהיו שלכן בזכות התודעה שלכן.

  • דבר נוסף שיכול להרחיק אתכן משגשוג הוא להיות לא ישרות. מה שאתן מוציאות החוצה בחיים – חוזר אליכן. תמיד. אם אתן לוקחות מהחיים – החיים לוקחים מכן. זה מאד פשוט. אתן אולי מרגישות שאתן לא גונבות, אבל האם אתן סופרות את האטבים או הבולים שאולי אתן לוקחות מהמשרד? או אולי אתן מסוג הנשים שגונבות זמן, או שודדות את הכבוד של מישהו, או מערכות יחסים? כל הדברים הללו נחשבים והדרך שלנו להגיד ליקום – לא מגיע לי הטוב בחיים, אני צריכה להתגנב ולקחת את זה.

אז היו מודעות לאמונות שאולי חוסמות את תזרים הכסף לחייכן, ואז שנו את האמונות הללו והתחילו ליצור חשיבת שפע חדשה – אפילו אם אף אחד במשפחתכן לא עשה זאת.

תוכלו לפתוח את תודעתכן לתפיסה שכסף יכול לזרום לחייכן. אם אנו רוצות לשגשג, אנו חייבות לבחור בחשיבת שגשוג.

יש לי שתי הצהרות חיוביות בנושא שגשוג, בהן השתמשתי במשך שנים והן עובדות טוב עבורי. הן גם יעבדו עבורכן: - ההכנסה שלי גדלה באופן מתמיד. - אני משגשגת בכל אשר אני פונה. היה לי מעט מאד כסף כשהתחלתי להשתמש בהן, אבל תרגול עקשני גרם להן להתגשם בחיי. פעם ביום, עמדו עם ידיכן פשוטות ואמרו: "אני פתוחה לקבל את כל הטוב והשפע שביקום. ותודה חיים". החיים ישמעו אתכם ויגיבו.


הצהרות חיוביות לעושר

אם אתן רוצות שיעבדו, השתמשו בהצהרות הללו עם רגש ומשמעות:

  • אני מגנט לכסף

  • שגשוג מכל סוג נמשך אלי

  • בכל מקום בו אני עובדת, מעריכים אותי ואני מתוגמלת בנדיבות

  • אני חיה ביקום אוהב, מלא שפע והרמוני ואני אסירת תודה

  • עכשיו אני מוכנה להיות פתוחה לשגשוג הבלתי מוגבל שקיים בכל

  • החיים מספקים לי את כל צרכי בשפע אדיר

  • אני בוטחת בחיים

  • חוק המשיכה מביא רק טוב לחיי

  • אני נעה מחשיבת עוני לחשיבת שגשוג וחשבונות הבנק שלי מראים את השינוי הזה

  • אני מביעה הכרת תודה לכל הטוב בחיי

  • כל יום מביא הפתעות נפלאות וחדשות

  • אני משלמת את חשבונותי בשמחה ואני שמחה עם כל צ'ק שאני כותבת (וכל העברת תשלום שאני מבצעת)

  • שפע זורם דרכי בחופשיות

  • מגיע לי הטוב ביותר ואני מקבלת את הטוב ביותר עכשיו

  • אני משחררת כל התנגדות לכסף ועכשיו אני מאפשרת לו לזרום בשמחה לתוך חיי

  • הטוב שלי בא מכל מקום ומכל אחד.

עד כאן ההרצאה. ערכתי ועדכנתי אותה, התרגום הוא כמובן לפי יכולתי, אני לא מתרגמת מקצועית.


העבודה שאני עשיתי עם ההצהרות:

העתקתי בכתב יד את כל ההצהרות הנמצאות בסוף ההרצאה. הדף היה אצלי בחדר האמבטיה. כל בוקר וכל ערב במשך חודש, אמרתי אותן (גם אם לא התחברתי לחלקן): הייתי קוראת מהדף משפט אחד ואז, מסתכלת במראה ואומרת אותו לעצמי כשאני מסתכלת לעצמי בעין שמאל. קוראת משפט שני ושוב מסתכלת במראה ואומרת אותו. ככה את כל המשפטים במשך חודש.


בהצלחה לכולן.



bottom of page